Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Puławy

Logo - Urząd Miasta Puławy
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Polityki Społecznej i Senioralnej
Adres komórki

parter, pok. 11, 12, II piętro - pok. 215a, 229, Urząd Miasta Puławy, ul. Lubelska 5, 24-100 Puławy

Telefon
Kierownik: Adam Giza, pok. 11, tel. 81 458 60 84
pok. 12 - 81 458 60 85, 81 458 60 87
pok. 215a - 81 458 61 82
pok. 229 - 81 458 61 86
Fax
81 458 61 99
Email


Informacje dodatkowe

Zakres działania:


  1. nadzór merytoryczny nad działalnością jednostek pomocy społecznej, tj. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Zespołu Dziennych Domów Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy; 
  2. inicjowanie postępowań konkursowych oraz współpraca w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów jednostek pomocy społecznej; 
  3. wnioskowanie o ustalenie wynagrodzenia i przyznanie nagrody dla dyrektorów jednostek pomocy społecznej;
  4. sprawowanie nadzoru w zakresie korzystania z zabudowanych nieruchomości gminy przeznaczonych na potrzeby pomocy społecznej w tym przekazywanie w administrowanie dyrektorom jednostek;
  5.  załatwianie wniosków dyrektorów jednostek pomocy społecznej o wyrażenie zgody do zawarcia kolejnych umów najmu powierzchni zarządzanych nieruchomości;
  6. opracowanie, nadzór i realizacja Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla miasta Puławy, Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar 
    Przemocy w Rodzinie dla miasta Puławy, programów polityki społecznej i zdrowotnej;
  7. przygotowanie sprawozdania z realizacji w/w programów;
  8. opracowanie, nadzór i realizacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Puławy i Miejskiego Programu Wspierania Rodziny dla Miasta Puławy we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Puławach i przygotowywanie 
    sprawozdania z ich realizacji;
  9. współpraca z MOPS w Puławach przy rozliczaniu programów administracji rządowej;
  10. nadzór, realizacja i rozliczanie zadań wynikających z zawartych porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  11. nadzór i realizacja programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce;
  12. nadzór nad prowadzonymi postępowaniami wobec dłużników alimentacyjnych;
  13. wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego;
  14. wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego na wniosek sądu;
  15. prowadzenie spraw związanych z repatriacją;
  16. realizacja zadań na rzecz seniorów i współpraca z Puławską Radą Seniorów;
  17. organizacja wyborów oraz obsługa administracyjno-biurowa posiedzeń Puławskiej Rady Seniorów zwoływanych na wniosek Prezydenta Miasta;
  18. prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych i profilaktycznych w zakresie promocji zdrowia, przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy, skierowanych do dzieci, młodzieży i dorosłych mieszkańców miasta;
  19. przygotowanie i przeprowadzenie konkursów ofert na realizację programów polityki zdrowotnej;
  20. przygotowanie umów na realizację programów polityki zdrowotnej;
  21. prowadzenie kontroli finansowej realizacji programów polityki zdrowotnej;
  22. współpraca z Wydziałem Finansowo-Księgowym w sprawie rozliczania dotacji udzielonych placówkom opieki zdrowotnej;
  23. nadzór i koordynacja realizacji prac społecznie użytecznych w gminnych jednostkach organizacyjnych;
  24. nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków publicznych w zakresie realizacji powyższych zadań;
  25. współpraca z Sądem i Urzędem Pracy w zakresie realizacji prac społecznie użytecznych;
  26. współpraca z Powiatem Puławskim w zakresie ochrony zdrowia;
  27. współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  28. współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
  29. sprawowanie kontroli merytorycznej w zakresie realizacji umów na wykonanie zadań publicznych dotyczących pracy Wydziału;
  30. prowadzenie prac związanych z kreowaniem i realizacją polityki mieszkaniowej Miasta;
  31. współpraca ze spółdzielniami mieszkaniowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rynku mieszkaniowym w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział;
  32. reprezentowanie Miasta jako współwłaściciela we wspólnotach mieszkaniowych oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
  33. nadzór i kontrola w zakresie formalnym, rzeczowym i finansowym, nad realizacją umów wykonawczych zawartych przez Miasto z Przedsiębiorstwem „Nieruchomości Puławskie” Spółka z o.o. w Puławach, dotyczących administrowania należącymi do Miasta zasobami lokalowymi, terenami oraz obiektami i urządzeniami użyteczności publicznej, a także realizowania w imieniu Miasta zadań remontowych i inwestycyjnych na administrowanych nieruchomościach;
  34. bieżąca współpraca z Przedsiębiorstwem „Nieruchomości Puławskie” Sp. z o.o. w sprawach dotyczących gospodarowania zasobami lokalowymi Miasta;
  35. prowadzenie spraw związanych z polityką czynszową w komunalnych zasobach lokalowych (lokale mieszkalne i użytkowe);
  36. prowadzenie ewidencji osób ubiegających się o poprawę warunków mieszkaniowych z zasobów komunalnych;
  37. prowadzenie spraw związanych z zasiedleniem mieszkań komunalnych, lokali socjalnych, zastępczych oraz z wzajemnymi zamianami mieszkań;
  38. prowadzenie całości spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych;
  39. prowadzenie całości spraw dotyczących dodatków energetycznych;
  40. prowadzenie całości spraw dotyczących wsparcia w zakresie korzystania ze źródeł ogrzewania, określonych przepisami prawa;
  41. prowadzenie spraw dotyczących roszczeń odszkodowawczych właścicieli lokali mieszkalnych, z tytułu niedostarczenia przez Miasto lokali socjalnych osobom, którym sąd nakazał eksmisję;
  42. przygotowywanie zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego;
  43. prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących ponownego zawarcia umów najmu lokali mieszkalnych;
  44. prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zwrotu zwaloryzowanych kaucji mieszkaniowych byłym najemcom mieszkań komunalnych;
  45. obsługa Komisji Mieszkaniowej Rady Miasta;
  46. przekazywanie w administrowanie „Nieruchomościom Puławskim” nieruchomości nabytych do majątku gminy lub jego wygaszanie w związku ze zbywaniem nieruchomości z majątku gminy;
  47. załatwianie spraw związanych z udostępnianiem terenów gminnych znajdujących się w administrowaniu „Nieruchomości Puławskich”;
  48. realizacja zadań wynikających z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Zadura-Wnuk Aleksandra
Data wytworzenia informacji:
2023-01-02
Osoba wprowadzająca informację:
Zadura-Wnuk Aleksandra
Dodano do BIP dnia:
2023-01-02