Szczegółowe dane komórki
Urząd Miasta Puławy, ul. Lubelska 5, 24-100 Puławy
Piętro 1. pokój 102, 125
81 458 61 90
Zakres działania
1) przeprowadzanie rejestracji osób przeznaczonych do kwalifikacji wojskowej;
2) przygotowanie i udział w prowadzeniu kwalifikacji wojskowej;
3) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji Akcji Kurierskiej, doręczanie kart powołania do czynnej służby wojskowej, do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej, w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
4) wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi;
5) organizacja, przygotowanie i prowadzenie kancelarii niejawnej;
6) organizacja i realizacja w Urzędzie Miasta zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz nadzorowanie komórek organizacyjnych w zakresie realizacji tych zadań;
7) opracowywanie planów etatowych świadczeń osobistych i rzeczowych;
8) wydawanie decyzji nakładających obowiązek świadczeń osobistych i rzeczowych;
9) kontrola stopnia przygotowania przedmiotów świadczeń na rzecz obrony;
10) ustalanie zadań i kontrola ich realizacji oraz koordynacja i kierowanie działalnością w zakresie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach, u przedsiębiorców, w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na terenie Miasta;
11) opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej Miasta oraz innych dokumentów dotyczących przygotowania i działalności obrony cywilnej;
12) nadzór nad realizacją zadań obrony cywilnej i obronnych przez komórki organizacyjne Urzędu;
13) organizacja i przygotowanie do działania zespołu stałego dyżuru;
14) planowanie, organizowanie i nadzorowanie realizacji szkoleń i ćwiczeń organów i sił Obrony Cywilnej Miasta, przedsiębiorstw i instytucji;
15) sprawowanie nadzoru nad szkoleniem ludności w zakresie powszechnej samoobrony oraz udzielanie pomocy w realizacji przysposobienia obronnego młodzieży szkolnej.
16) kierowanie tworzeniem i przygotowaniem do funkcjonowania formacji obrony cywilnej;
17) kierowanie przygotowaniem ewakuacji ludności oraz koordynowanie tych działań;
18) organizowanie, przygotowanie i zapewnienie działania systemu ostrzegania i alarmowania oraz udział w okresowych treningach sprawdzających jego funkcjonowanie;
19) koordynowanie i kierowanie akcjami ratunkowymi oraz koordynacja przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowej oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
20) organizowanie i udzielanie pomocy medycznej, przygotowanie pomieszczeń oraz zaopatrzenia dla poszkodowanej ludności;
21) sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem urządzeń specjalnych oraz obiektów i urządzeń na potrzeby kierowania obroną cywilną;
22) planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki ochrony struktur OC i ludności, prowadzenie zbiorczej gospodarki materiałowo-sprzętowej OC oraz nadzór nad właściwym przechowywaniem i konserwacją w zakładach pracy;
23) planowanie i dysponowanie środkami finansowymi, przyznanymi na realizację zadań OC;
24) organizacja i koordynacja procedur funkcjonowania jednostek organizacyjnych i miasta w trakcie pandemii;
25) organizacja miejsc kwarantanny oraz współdziałanie w organizacji zabezpieczenia potrzeb bytowych osób objetych kwarantanną;
26) koordynacja funkcjonowania transportu miejskiego;
27) planowanie i nadzór w zakresie zabezpieczenia dóbr kultury, urządzeń użyteczności publicznej i ważnej dokumentacji;
28) nadzór nad realizacją statutowych zadań ochotniczych straży pożarnych oraz współpraca z zarządami OSP;
29) organizacja i zapewnienie funkcjonowania, wyszkolenia i gotowości bojowej OSP;
30) zabezpieczenie wyposażenia i prowadzenie gospodarki mat.sprzęt. OSP;
31) współpraca z Komendą Powiatową PSP w zakresie utrzymania sprawności i konserwacji sprzętu technicznego OSP;
32) planowanie i realizacja środków finansowych na potrzeby funkcjonowania OSP;
33) realizacja zadań w zakresie przestrzegania bezpieczeństwa pożarowego budynku Urzędu Miasta;
34) organizacja, koordynacja i planowanie działań związanych z ochroną Miasta przed powodzią oraz likwidacja jej skutków;
35) prowadzenie, wyposażanie i utrzymanie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
36) prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem i wypłatą jednorazowego zasiłku powodziowego oraz weryfikacja wniosków o jego przyznanie;
37) realizacja przedsięwzięć obronnych na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
38) realizacja zadań wynikających z ustawy o klęskach żywiołowych;
39) szacowanie strat i szkód powstałych w wyniku wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w rolnictwie;
40) organizacja i zabezpieczenie funkcjonowania Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
41) organizacja i realizacja zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
42) przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych na terenie Miasta oraz wydawanie decyzji zakazujących zgromadzeń publicznych.
Źródło: Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta Puławy.
Pracownicy
Piętro 1, pokój nr 102, tel. 81 458 61 88