Szczegółowe dane komórki
81 458 61 68 - Z-ca Kierownika
81 458 61 66 - Z-ca Kierownika, rejestracja urodzeń
81 458 61 67 - Rejestracja zgonów
81 458 61 68, 81 458 61 69 - Wydawanie odpisów
Zakres działania
-
dokonywanie rejestracji stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego w formie aktów;
-
aktualizacja zmian w aktach stanu cywilnego w rejestrze stanu cywilnego;
-
przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
-
sporządzanie protokołów urodzeń, małżeństw, zgonów;
-
dokonywanie rejestracji danych oraz usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
-
występowanie z urzędu o nadanie nr PESEL;
-
występowanie z urzędu o zmianę nr PESEL;
-
wydawanie zaświadczeń o nadaniu nr PESEL;
-
przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i aktów zbiorowych przez okres 100 lat (księgi urodzeń), 80 lat (księgi małżeństw i zgonów);
-
przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, nadaniu dziecku nazwiska oraz o zmianie imienia;
-
prowadzenie rejestru uznań ojcostwa;
-
składanie zleceń do urzędów stanu cywilnego dot. przeniesienia aktów do rejestru stanu cywilnego;
-
przyjmowanie zapewnień o nieistnieniu przeszkód do zawarcia małżeństwa;
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński i wyborze nazwiska;
-
przyjmowanie oświadczeń od osób rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
-
wydawanie zaświadczeń do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że osoba zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo;
-
wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
-
wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dot. wskazanej osoby;
-
wydawanie decyzji, odpisów aktów stanu cywilnego;
-
dokonywanie rejestracji urodzenia lub zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane;
-
dokonywanie transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;
-
odtworzenie treści zagranicznego dokumentu stanu cywilnego;
-
dokonywanie sprostowań i uzupełnień aktów stanu cywilnego;
-
wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska;
-
załatwienie korespondencji krajowej i konsularnej;
-
sporządzanie kart statystycznych dla GUS, przesyłanie danych statystycznych drogą elektroniczną;
-
przygotowywanie wniosków o nadanie Medalu Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie,
-
organizowanie uroczystych jubileuszy;
-
sporządzanie protokołów testamentu ustnego;
-
prowadzenie archiwum.
Źródło: Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta Puławy
Pracownicy
Pokój nr 3
pokój nr 4
pokój nr 4
pokój nr 1
pokój nr 2