Szczegółowe dane komórki
pokój 100, tel. 81 458 61 13, 81 458 61 14
pokój 127, tel. 81 458 61 17
pokój 128, tel. 81 458 61 19
pokój 117, tel. 81 458 61 16
Zakres działania
1) ustalanie i określanie wysokości zobowiązania podatkowego w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
2) pobór podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
3) rozpatrywanie pism: wniosków, podań, odwołań i skarg w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
4) przygotowywanie dokumentów w sprawach o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
5) prowadzenie korespondencji w zakresie prowadzonego postępowania podatkowego;
6) prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
7) prowadzenie ewidencji opłaty targowej;
8) nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów podatków oraz opłaty skarbowej;
9) rozliczanie inkasentów podatków oraz opłaty skarbowej;
10) nadzór w zakresie prawidłowości informacji składanych przez podatników;
11) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych celem ściągania zaległości w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
12) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych ewidencji związanych z postępowaniem egzekucyjnym;
13) dokonywanie bieżących i okresowych analiz windykacji podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
14) współpraca z naczelnikami urzędów skarbowych oraz komornikami sądowymi w zakresie prowadzonego postępowania egzekucyjnego;
15) dokonywanie zabezpieczeń wykonania zobowiązań podatkowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
16) prowadzenie postępowania w sprawach o wpis hipoteki przymusowej do księgi wieczystej;
17) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych;
18) prowadzenie postępowania w sprawach o zwrot podatku akcyzowego dla podatników podatku rolnego oraz sporządzanie wniosków o przekazanie dotacji celowej dla gminy Miasto Puławy w tym zakresie;
19) sporządzanie sprawozdań dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wypłacanego podatnikom podatku rolnego;
20) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
21) wydawanie interpretacji podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
22) wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis;
23) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawach dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej;
24) opracowywanie polityki w zakresie podatków i opłat lokalnych;
25) wydawanie postanowień w sprawach dotyczących udzielania ulg w spłacie należności z tytułu podatku od spadków i darowizn oraz od czynności cywilno-prawnych oraz współpraca w tym zakresie z urzędami skarbowymi;
26) sporządzanie sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, w tym dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, opłaty skarbowej oraz pomocy publicznej i pomocy de minimis;
27) nadzór nad wykonywaniem zadania dotyczącego poboru, ewidencji i windykacji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
Źródło: Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta Puławy
Pracownicy
Piętro 1 - pokój nr 101 tel. 81 458 61 15