Szczegółowe dane komórki
2 piętro, pok. nr. 228 (kierownik), 216, 217 Urząd Miasta Puławy, ul. Lubelska 5, 24-100 Puławy
pok. nr 216, tel. 81 458 60 78, 81 458 60 79
pok. nr 217, tel. 81 458 61 43, 81 458 61 44
Zakres działania
1. opracowywanie projektów i planów rozwoju i upowszechniania kultury oraz kreowanie i inicjowanie przedsięwzięć kulturalnych w Mieście;
2. prowadzenie spraw związanych z wypełnianiem funkcji organizatora dla samorządowych instytucji kultury;
3. nadzór merytoryczny nad działalnością samorządowych instytucji kultury tj.Puławskiego Ośrodka Kultury „Dom Chemika” i Muzeum Czartoryskich w Puławach;
4. zapewnienie właściwych warunków lokalowych, organizacyjnych i finansowych do realizacji zadań statutowych samorządowym instytucjom kultury tj.Puławskiemu Ośrodkowi Kultury „Dom Chemika”, Bibliotece Miejskiej i Muzeum Czartoryskich w Puławach;
5. czuwanie nad właściwym korzystaniem z zabudowanych nieruchomości gminy przeznaczonych na potrzeby samorządowych instytucji kultury, w tym przekazywanie w administrowanie dyrektorom tych instytucji;
6. opiniowanie projektów regulaminów organizacyjnych przedstawianych przez samorządowe instytucje kultury;
7. współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami kulturalnymi oraz twórcami indywidualnymi;
8. sprawowanie kontroli merytorycznej w zakresie realizacji umów na wykonanie zadań publicznych dotyczących pracy Wydziału;
9. prowadzenie rejestru samorządowych instytucji kultury;
10. współdziałanie w zakresie ochrony zabytków z Lubelskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
11. prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków;
12. sporządzanie Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami;
13. prowadzenie postępowania dotyczącego przyznawania nagród za osiągnięcia w twórczości artystycznej, upowszechnianiu i ochrony kultury;
14. inicjowanie postępowań konkursowych oraz współpraca w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora samorządowych instytucji kultury;
15. opracowanie kalendarza imprez kulturalnych;
16. organizowanie uroczystości patriotycznych;
17. wydawanie decyzji na organizację imprez masowych;
18. współpraca z Wydziałem Rozwoju Miasta w zakresie sporządzania wykazu zadań remontowych planowanych do realizacji w jednostkach podległych merytorycznie wydziałowi;
19. realizacja Strategii Promocji Miasta i przygotowywanie sprawozdań;
20. tworzenie nowych produktów promocyjnych i przygotowywanie kampanii promocyjnych miasta i podejmowanie działań w celu skutecznego budowania marki Miasta;
21. bieżące monitorowanie sposobu wykorzystywania elementów wizerunkowych przez komórki organizacyjne Urzędu, jednostki organizacyjne Miasta, instytucje kultury, realizacja działań korygujących i naprawczych;
22. monitorowanie i korygowanie wykorzystywania elementów Systemu Identyfikacji Wizualnej i współpraca w tym zakresie z podmiotami zewnętrznymi;
23. koordynacja i monitoring działań dotyczących systemu informacji miejskiej w celu zintegrowania procesu znakowania w przestrzeni miejskiej;
24. współpraca z Biurem Rady Miasta w zakresie wykorzystywania herbu i insygniów miejskich;
25. nadzór nad dystrybucją materiałów promocyjnych miasta;
26. udział w projektach i akcjach kulturalnych i promocyjnych;
27. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie promowania realizowanych projektów;
28. prowadzenie działań związanych z przyznawaniem wyróżnienia Statuetka Sybilli;
29. przyjmowanie zawiadomień o organizacji imprez artystycznych i rozrywkowych na terenie miasta oraz wydawanie decyzji zakazujących odbycia imprezy;
30. opracowywanie i prowadzenie kampanii informacyjnych i jednolitej polityki informacyjnej Miasta;
31. udostępnianie informacji publicznej oraz realizacja zapisów ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego;
32. prowadzenie nadzoru merytorycznego nad Biuletynem Informacji Publicznej, nadzór nad aktualnością treści tam zamieszczonych oraz opracowywanie zasad dotyczących udostępniania tych treści;
33. sporządzanie i udzielanie odpowiedzi na zapytania dziennikarzy, a także przygotowywanie bieżących informacji oraz materiałów prezentujących stanowisko Prezydenta i Urzędu w toczących się dyskusjach medialnych;
34. organizacja konferencji prasowych i oficjalnych wydarzeń medialnych z udziałem Prezydenta i przedstawicieli Urzędu;
35. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i spółkami w zakresie udostępniania danych oraz materiałów służbowych dotyczących działalności Urzędu i Miasta do przygotowywania serwisów informacyjnych dla mediów oraz opinii i komentarzy;
36. zapewnienie serwisu fotograficznego wydarzeń ważnych dla wizerunku Miasta, koordynowanie produkcji materiałów foto/wideo/audio i tekstów;
37. dbanie o właściwy przepływ informacji pomiędzy Urzędem Miasta a mieszkańcami, prowadzenie analiz oraz opracowywanie nowych rozwiązań technicznych i aplikacji na potrzeby działań usprawniających komunikację z mieszkańcami;
38. opracowywanie zasad komunikowania oraz komunikatów i informacji związanych z sytuacjami kryzysowymi;
39. koordynacja badań i analiz dotyczących opinii i potrzeb oraz postaw społecznych mieszkańców Miasta;
40. wspieranie procesów partycypacji społecznej, w tym organizowanie i przeprowadzanie konsultacji społecznych w ważnych dla mieszkańców sprawach;
41. prowadzenie spraw związanych z Budżetem Obywatelskim, współpraca z wydziałami oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji Budżetu Obywatelskiego;
42. udział w targach branżowych, konferencjach i spotkaniach;
43. współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami, których członkiem jest Miasto Puławy lub z którymi podejmuje wspólne inicjatywy;
44. rozwijanie możliwości i narzędzi służących komunikowaniu się z mieszkańcami w tym przygotowanie i publikowanie informacji w serwisach miejskich, rozwijanie systemu powiadamiania mieszkańców;
45. prowadzenie oficjalnych profili miejskich na portalach społecznościowych;
46. dokumentowanie wydarzeń ważnych dla Miasta i samorządu w tym prowadzenie kroniki miejskiej;
47. redagowanie tekstów i wystąpień Prezydenta, w tym korespondencji okolicznościowej;
48. rozpatrywanie wniosków dotyczących objęcia uroczystości i wydarzeń honorowym patronatem Prezydenta oraz udziałem w komitetach honorowych;
49. prowadzenie działań związanych z przyznawaniem Medalu Pamiątkowego Prezydenta Miasta Puławy;
50. przygotowywanie dokumentów związanych z udziałem Miasta w konkursach i rankingach istotnych dla jego pozycji i wizerunku;
51. organizacja oraz obsługa protokolarna oficjalnych spotkań i uroczystości, w tym wizyt gości z zagranicy;
52. utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z miastami partnerskimi i innymi podmiotami z zagranicy w tym obsługa wyjazdów zagranicznych oficjalnych delegacji Miasta Puławy;
53. tłumaczenie korespondencji, dokumentacji i opracowań na potrzeby Urzędu Miasta;
54. archiwizowanie materiałów prasowych oraz sprostowań, wyjaśnień, komentarzy i innej korespondencji prowadzonej przez Urząd Miasta z redakcjami prasowymi, radiowymi i telewizyjnymi;
55. przygotowywanie zbiorczych sprawozdań w zakresie rozpatrywanych przez Urząd Miasta petycji;
56. koordynowanie na terenie Urzędu Miasta czynności w zakresie działalności lobbingowej zgodnie z ustawą o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa;
57. nadzór w zakresie prowadzenia i rozbudowy oficjalnego portalu Urzędu Miasta Puławy;
58. administrowanie i nadzór nad portalem puławoaktywni.eu i aplikacją mobilną Puławoaktywni.
Źródło: Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta Puławy.