Szczegółowe dane komórki
Parter pok. 15, 16, 17 Urząd Miasta Puławy, ul. Lubelska 5, 24-100 Puławy
pok. 15, tel. 81 458 6157, tel. 81 458 6158
pok. 16, tel. 81 458 6159, tel. 81 458 6160
Zakres działania
1. prowadzenie ewidencji ludności w zakresie rejestracji danych zgromadzonych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności PESEL i rejestrach mieszkańców;
2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz o wpisie do stałego rejestru wyborców;
3. udostępnianie danych osobowych ze zbioru PESEL lub rejestru mieszkańców;
4. wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
5. usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
6. nadawanie numeru PESEL na wniosek na podstawie odrębnych przepisów;
7. przyjmowanie zgłoszeń zastrzeżenia numeru PESEL oraz cofanie tego zastrzeżenia;
8. wykonywanie czynności związanych z realizacją obowiązku meldunkowego przez cudzoziemców;
9. przyjmowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących nadawania numeru PESEL, nadawania profilu zaufanego dla obywateli Ukrainy przebywających legalnie w Polsce od 24 lutego 2022 r.;
10. sporządzanie wykazów dzieci dla szkół i przedszkoli oraz w zakresie rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
11. sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
12. sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców;
13. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
14. sporządzanie aktu pełnomocnictwa do głosowania;
15. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych w formie papierowej oraz formie elektronicznej i przekazywanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych;
16. wydawanie dowodów osobistych i dokumentów z kodem PUK;
17. wykonywanie czynności związanych z aktywacją warstwy elektronicznej dowodu;
18. obsługa mobilnej stacji wydawania dowodów osobistych na obszarze powiatu;
19. przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
20. unieważnianie dowodów osobistych;
21. wprowadzanie informacji do Rejestru Danych Kontaktowych;
22. udostępnianie danych z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych;
23. prowadzenie archiwum dowodów osobistych.