Szczegółowe dane komórki
pok. 203, tel. 81 458 60 59
pok. 204, tel. 81 458 60 61
pok. 202, tel. 81 458 60 57
Zakres działania
1) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości poprzez nabywanie własności i innych praw do nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań własnych Miasta;
2) ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości;
3) sporządzanie wieloletnich planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
4) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia przetargów na udostępnienie nieruchomości komunalnych;
5) prowadzenie spraw z zakresu sprzedaży nieruchomości gminnych, oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste, zarząd, dzierżawę, najem oraz w użyczenie, a także obciążania nieruchomości gminnych prawem użytkowania, służebności gruntowych, hipoteką;
6) prowadzenie spraw związanych z zamianą gruntów;
7) prowadzenie spraw w zakresie udostępniania nieruchomości gminnych w drodze darowizny i aportu do spółek;
8) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości;
9) protokolarne przejmowanie gruntów, które w wyniku zatwierdzania podziałów geodezyjnych, przeszły na własność Miasta z przeznaczeniem pod budowę dróg gminnych we współpracy z odpowiednią komórką organizacyjną Urzędu właściwą ds. nadzoru komunalnego;
10) ustalanie odszkodowań za grunty wydzielone pod drogi gminne;
11) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego, zarządu, dzierżaw i innych form udostępniania nieruchomości;
12) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na umieszczanie na nieruchomościach gminnych urządzeń infrastruktury technicznej oraz wydawaniem zgody do pozwoleń na budowę na gruntach gminnych i gruntach sąsiednich;
13) sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych;
14) sprzedaż komunalnych lokali użytkowych;
15) prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności;
16) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Miasto prawa własności nieruchomości;
17) przygotowywanie dokumentacji geodezyjno-prawnych obejmujących nieruchomości podlegające komunalizacji oraz nieruchomości przeznaczone pod realizację inwestycji miejskich;
18) ustalanie opłat adiacenckich;
19) przygotowywanie wniosków do starosty o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, na których prowadzone są inwestycje miejskie;
20) przygotowywanie wniosków o wszczęcie postępowania wywłaszczeniowego;
21) prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości;
22) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości;
23) ustalanie i nadawanie numerów porządkowych budynkom;
24) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów publicznych;
25) prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa w zakresie badań rolniczych niezbędnych do danych statystycznych oraz akcji doraźnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie;
26) prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem pracy w rolnictwie;
27) nadzór nad pracami dotyczącymi prowadzenia spisu rolnego;
28) prowadzenie spraw dot. spadków i darowizn nieruchomości gruntowych i lokalowych;
29) uczestniczenie w toczących się postępowaniach sądowych dot. nieruchomości.
Źródło: Regulamin Organizacyjny dla Urzędu Miasta Puławy
Pracownicy
II piętro pok. 203, tel. 81 458 60 59
e-mail: nieruchomosci@um.pulawy.pl
II piętro pok. 203, tel. 81 458 60 59
e-mail: nieruchomosci@um.pulawy.pl
II piętro pok. 204, tel. 81 458 60 61
e-mail: nieruchomosci@um.pulawy.pl
II piętro pok. 202, tel. 81 458 60 58
e-mail: nieruchomosci@um.pulawy.pl
II piętro pok. 202, tel. 81 458 60 57
e-mail: nieruchomosci@um.pulawy.pl