Szczegółowe dane komórki
Piętro 1 - pokój nr 110, 111, 112 Urząd Miasta Puławy ul. Lubelska 5 24-100 Puławy
pokój nr 110 tel. 81 458 60 91
pokój nr 111 tel. 81 458 60 92, 81 458 60 86
Zakres działania
1. wykonywanie zadań wynikających z kompetencji Prezydenta Miasta jako wspólnika założyciela jednoosobowych spółek prawa handlowego Miasta oraz wspólnika spółek prawa handlowego, w których Miasto posiada udziały;
2. zabezpieczenie interesów Miasta w spółkach z jej udziałem w tym: przeprowadzanie kontroli i podejmowanie działań wynikających z funkcji właścicielskich oraz prowadzenie spraw dotyczących przekształceń własnościowych i organizacyjnych w spółkach;
3. nadzór nad prawidłowym świadczeniem usług objętych przedmiotem działania spółek, w których Miasto posiada udziały;
4. dokonywanie oceny stanu finansowego i funkcjonowania spółek w których Miasto posiada udziały;
5. współpraca ze spółkami Miasta w zakresie realizacji inwestycji własnych spółek;
6. nadzór nad jednostką budżetową - Zarząd Dróg Miejskich;
7. przekazywanie w administrowanie odpowiedniej jednostce nieruchomości nabytych do majątku gminy lub jego wygaszanie w związku ze zbywaniem nieruchomości z majątku gminy;
8. załatwianie spraw związanych z udostępnianiem płatnym i nieodpłatnym terenów gminnych znajdujących się w administrowaniu Zarządu Dróg Miejskich lub spółek miejskich;
9. nadzór nad właściwym zarządzaniem i administrowaniem zasobami komunalnymi gminy przez ZDM i spółki miejskie, którym zadanie to zostało powierzone;
10. współdziałanie z Zarządem Województwa Lubelskiego, Zarządem Powiatu Puławskiego i GDDKiA w zakresie inwestycji drogowych w Mieście;
11. nadzór nad prawidłową eksploatacją, gospodarką mieniem komunalnym Miasta powierzonym podmiotom komunalnym oraz planowaniem rozbudowy i realizacją projektów rozwojowych w zakresie:
a) zaopatrzenia miasta w energię cieplną,
b) zaopatrzenia miasta w wodę, odprowadzenie ścieków i wód opadowych,
c) gospodarki odpadami,
d) funkcjonowania komunikacji zbiorowej i transportu publicznego, zarządzania i bieżącego utrzymania dróg gminnych oraz innych obiektów i urządzeń infrastruktury komunalnej na terenie Miasta;
12. współpraca z jednostkami gospodarczymi i innymi podmiotami w zakresie utrzymania obiektów i urządzeń infrastruktury komunalnej na terenie Miasta;
13. kreowanie polityki w zakresie planowania, organizowania i zarządzania publicznym transportem zbiorowym oraz zawieranie i realizacja porozumień z gminami ościennymi w tym zakresie;
14. nadzór nad umowami o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego;
15. współudział w działaniach kontrolnych w zakresie wykonywania przez przedsiębiorców przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej w granicach administracyjnych gminy Miasto Puławy i gmin, z którymi zawarte zostały porozumienia w sprawie zorganizowania wspólnej komunikacji miejskiej;
16. zarządzanie i zapewnienie funkcjonowania cmentarzy komunalnych oraz ustalanie opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych;
17. koordynacja i prowadzenie spraw związanych z nabyciem spadku przez Miasto Puławy;
18. prowadzenie spraw związanych z udostępnieniem kanałów teletechnicznych i kablowych zlokalizowanych poza pasami drogowymi oraz ustalania wysokości opłat za udostępnienie;
19. realizacja zadań wynikających z planu gospodarki niskoemisyjnej gminy;
20. prowadzenie ewidencji miejsc pamięci;
21. nadzór nad miejscami pamięci; utrzymanie i renowacja obiektów na terenach będących własnością gminy oraz współpraca w tym zakresie z właścicielami terenów na których zlokalizowane są pozostałe obiekty.
22. nadzór nad obiektami grobownictwa wojennego w tym cmentarzem wojennym, utrzymanie i renowacja obiektów.
Źródło: Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Puławy
Pracownicy
pok. 112 tel. 81 458 6094