Szczegółowe dane komórki
piętro 2, pokój nr 222, 223, 219 Urząd Miasta Puławy ul. Lubelska 5 24-100 Puławy
pokój nr 222 - sport - tel. 81 458 60 39
pok. nr 222, 219 tel. 81 458 60 38,81 458 61 26
Edyta Tokarczyk
Pełnomocnik Prezydenta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych, piętro 1, pokój nr 115, tel. 81 456 61 85, 81 456 61 84, ngo@um.pulawy.pl
Zakres działania
1. nadzór, prowadzenie i finansowanie miejskich jednostek organizacyjnych: szkół, przedszkoli i żłobka oraz tworzenie warunków właściwego ich funkcjonowania w zakresie pełnej realizacji programów nauczania i wychowania oraz opieki;
2. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i likwidowaniem żłobków, przedszkoli (w tym integracyjnego), szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących (wchodzących w skład zespołów szkół ogólnokształcących);
3. sprawowanie nadzoru w zakresie korzystania z zabudowanych nieruchomości gminy przeznaczonych na potrzeby oświaty, sportu i rekreacji w tym przekazywanie ich w administrowanie dyrektorom jednostek;
4. załatwianie wniosków dyrektorów jednostek oświatowych oraz dyrektora MOSiR o wyrażenie zgody na zawarcie kolejnych umów najmu powierzchni szkolnych, sportowych i rekreacyjnych pozostających w dyspozycji gminy;
5. opracowywanie sieci miejskich przedszkoli i szkół podstawowych oraz ustalanie granic ich obwodów;
6. prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości;
7. realizowanie programów rządowych kierowanych do placówek oświatowych;
8. współpraca z dyrektorami szkół i przedszkoli w zakresie realizacji projektów finansowanych z udziałem środków zewnętrznych;
9. analiza i zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych przedszkoli i szkół na dany rok szkolny;
10. prowadzenie spraw związanych z realizowaniem praw dziecka 6-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego;
11. nadzorowanie spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodach szkół podstawowych oraz kontrolowanie obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 -18 lat;
12. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego transportu i opieki uprawnionych do tego dzieci i uczniów;
13. prowadzenie spraw związanych z realizacją stypendiów: ”Nasi najlepsi”, „Sybilla Naukowa” oraz stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe, Stypendium dla najlepszych studentów studiujących i mieszkających w Puławach;
14. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;
15. naliczanie i przekazywanie dotacji oraz kontrola i weryfikacja rocznych sprawozdań z rozliczenia dotacji szkół i przedszkoli niepublicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego;
16. sporządzanie not obciążeniowych do gmin z których dzieci uczęszczają do innych form wychowania przedszkolnego i przedszkoli niepublicznych oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Puławy;
17. sporządzenie sprawozdania o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę Miasto Puławy;
18. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów przedszkoli i szkół, przygotowywanie postępowania konkursowego;
19. opiniowanie powoływania wicedyrektorów przedszkoli i szkół;
20. wnioskowanie o ustalanie wynagrodzenia, przyznanie nagrody i odznaczenia dla dyrektorów placówek oświatowych;
21. współpraca z Kuratorem Oświaty w zakresie dokonywania oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych;
22. prowadzenie spraw związanych z inicjowaniem zebrań rad pedagogicznych, postępowaniem wyjaśniającym na wniosek rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora, podejmowaniem decyzji w sprawie uchwał rad pedagogicznych wstrzymanych przez dyrektora;
23. nadzorowanie wykonywania zaleceń Kuratora Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego;
24. prowadzenie spraw z zakresu dokształcania i doskonalenia zawodowego kadry kierowniczej placówek oświatowych oraz nauczycieli zatrudnionych w publicznych placówkach oświatowych w tym przyznawanie i podział środków;
25. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego;
26. występowanie w obronie nauczyciela w przypadku naruszenia jego praw (art. 63 Karty Nauczyciela);
27. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nauczycielom Nagrody Prezydenta Miasta Puławy;
28. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych placówek oświatowych (ewidencja, nadawanie uprawnień);
29. monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół oraz żłobka;
30. monitorowanie przebiegu egzaminów zewnętrznych;
31. sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny;
32. współdziałanie ze związkami zawodowymi działającymi w obszarze oświaty;
33. tworzenie warunków prawno – organizacyjnych i finansowych dla rozwoju kultury fizycznej;
34. organizowanie współdziałania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej oraz udzielania pomocy organizacjom i klubom sportowym;
35. opracowywanie w porozumieniu z instytucjami i organizacjami programów rozwoju kultury fizycznej dla Miasta Puławy oraz nadzór i kontrola ich realizacji;
36. kontrola i nadzór nad działalnością klubów i stowarzyszeń w zakresie realizacji umów na wykonanie zadań publicznych kultury fizycznej, sportu i rekreacji;
37. nadzór nad działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Puławach i prawidłowością wykorzystania bazy sportowej;
38. inicjowanie postępowań konkursowych oraz współpraca w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji;
39. kontrola wykorzystania bazy sportowej placówek oświatowych;
40. wnioskowanie o przyznanie nagród za osiągnięcie wysokich wyników;
41. opiniowanie wniosków klubów i stowarzyszeń o nagrody i wyróżnienia za osiągnięcie wysokich wyników sportowych oraz w sprawie przyznania Stypendium Sportowego Prezydenta Miasta Puławy „Sybilla Sportowa”;
42. zlecanie zadań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej;
43. wydawanie decyzji w zakresie organizacji imprez masowych;
44. realizacja zadań wynikających z ustawy o sporcie;
45. projektowanie zadań do programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
46. organizowanie wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta;
47. realizacja projektów wzmacniających atrakcyjność turystyczną Puław i współpraca w tym zakresie z LOT Kraina Lessowych Wąwozów oraz innymi podmiotami działającymi w branży turystycznej oraz nadzór merytoryczny pracy;
48. realizacja zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych;
49. organizowanie i koordynowanie współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
50. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
51. przygotowywanie Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;
52. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wynikających z Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;
53. przygotowanie sprawozdania z realizacji Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;
54. przygotowanie i przeprowadzenie otwartych konkursów ofert w zakresach wynikających z Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;
55. zamieszczanie informacji na miejskiej stronie internetowej, Biuletynie Informacji Publicznej oraz Witkac.pl;
56. przygotowanie umów o realizację zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;
57. opracowanie planu pracy w zakresie realizacji zadań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi;
58. monitorowanie terminowości składania sprawozdań elektronicznie i tradycyjnie przez organizacje pozarządowe;
59. prowadzenie kontroli finansowej zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;
60. współpraca z wydziałami Urzędu sprawującymi merytoryczną kontrolę nad realizacją zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;
61. współpraca z Wydziałem Finansowo-Księgowym w sprawie rozliczania dotacji udzielonych organizacjom pozarządowym i innymi podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych;
62. nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków publicznych przeznaczonych na zadania publiczne o charakterze pożytku publicznego;
63. opracowanie rocznych planów kontroli finansowej zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego i realizacji programów profilaktycznych;
64. sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli finansowych oraz opracowanie zaleceń pokontrolnych, zawierających wskazania dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;
65. ustalanie kwoty zwrotu dotacji i naliczanie odsetek od należności przeterminowanych;
66. przygotowanie decyzji w sprawie umorzenia lub rozłożenia na raty spłaty zobowiązań z tytułu zwrotu dotacji;
67. konsultowanie aktów prawnych z Puławską Rada Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi;
68. prowadzenie postępowania w zakresie realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej;
69. prowadzenie postępowania w zakresie realizacji zadań publicznych w ramach trybu małych zleceń;
70. organizacja wyborów, współpraca i obsługa Puławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
71. realizacja zadań związanych z przyznawaniem Nagrody Prezydenta Miasta Puławy za działalność na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz ustalenia regulaminu jej przyznawania;
72. organizacja uroczystości wręczenia Nagrody Prezydenta Miasta Puławy za działalność za rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego;
Źródło: Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Puławy.
Pracownicy
II piętro pok. 223
tel. 081 458 60 40
e-mail: edukacja@um.pulawy.pl
e-mail: sport@um.pulawy.pl