Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Puławy

Logo - Urząd Miasta Puławy

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Edukacji i Sportu
Kierownik
Adres komórki

piętro 2, pokój nr 222, 223, 219 Urząd Miasta Puławy ul. Lubelska 5 24-100 Puławy

Telefon
Kier.: Agnieszka Zamojska,pok.223,tel.814586040
pokój nr 222 - sport - tel. 81 458 60 39
pok. nr 222, 219 tel. 81 458 60 38,81 458 61 26
Fax
81 458 61 99
Email


Informacje dodatkowe

Edyta Tokarczyk

Pełnomocnik Prezydenta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych, piętro 1, pokój nr 115, tel. 81 456 61 85, 81 456 61 84, ngo@um.pulawy.pl 

 

Zakres działania


1. nadzór, prowadzenie i finansowanie miejskich  jednostek organizacyjnych: szkół, przedszkoli i żłobka oraz tworzenie warunków właściwego ich funkcjonowania w zakresie pełnej realizacji programów nauczania i wychowania oraz opieki;

2. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i likwidowaniem żłobków, przedszkoli (w tym integracyjnego), szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących (wchodzących w skład zespołów szkół ogólnokształcących);

3. sprawowanie nadzoru w zakresie korzystania z zabudowanych nieruchomości gminy przeznaczonych na potrzeby oświaty, sportu i rekreacji w tym przekazywanie ich w administrowanie dyrektorom jednostek;

4. załatwianie wniosków dyrektorów jednostek oświatowych oraz dyrektora MOSiR o wyrażenie zgody na zawarcie kolejnych umów najmu powierzchni szkolnych, sportowych i rekreacyjnych pozostających w dyspozycji gminy;

5. opracowywanie sieci miejskich przedszkoli i szkół podstawowych oraz ustalanie granic ich obwodów;

6. prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości;

7. realizowanie programów rządowych kierowanych do placówek oświatowych;

8. współpraca z dyrektorami szkół i przedszkoli w zakresie realizacji projektów finansowanych z udziałem środków zewnętrznych;

9. analiza i zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych przedszkoli i szkół na dany rok szkolny;

10. prowadzenie spraw związanych z realizowaniem praw dziecka 6-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego;

11. nadzorowanie spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodach szkół podstawowych oraz kontrolowanie obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 -18 lat;

12. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem bezpłatnego transportu i opieki uprawnionych do tego dzieci i uczniów;

13. prowadzenie spraw związanych z realizacją stypendiów: ”Nasi najlepsi”, „Sybilla Naukowa” oraz  stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe, Stypendium dla najlepszych studentów studiujących i mieszkających w Puławach; 

14. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;

15. naliczanie i przekazywanie dotacji oraz kontrola i weryfikacja rocznych sprawozdań z rozliczenia dotacji szkół i przedszkoli niepublicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego;

16. sporządzanie not obciążeniowych do gmin z których dzieci uczęszczają do innych form wychowania przedszkolnego i przedszkoli niepublicznych oraz przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Puławy;

17. sporządzenie sprawozdania o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę Miasto Puławy;

18. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów przedszkoli i szkół, przygotowywanie postępowania konkursowego;

19. opiniowanie powoływania wicedyrektorów przedszkoli i szkół;

20. wnioskowanie o ustalanie wynagrodzenia, przyznanie nagrody i odznaczenia  dla dyrektorów placówek oświatowych;

21. współpraca z Kuratorem Oświaty w zakresie dokonywania oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych;

22. prowadzenie spraw związanych z inicjowaniem zebrań rad pedagogicznych, postępowaniem wyjaśniającym na wniosek rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora, podejmowaniem decyzji w sprawie uchwał rad pedagogicznych wstrzymanych przez dyrektora;

23. nadzorowanie wykonywania zaleceń Kuratora Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego;

24. prowadzenie spraw z zakresu dokształcania i doskonalenia zawodowego kadry kierowniczej placówek oświatowych oraz nauczycieli zatrudnionych  w publicznych placówkach oświatowych w tym przyznawanie i podział środków;

25. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego;

26. występowanie w obronie nauczyciela w przypadku naruszenia jego praw (art. 63 Karty Nauczyciela);

27. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nauczycielom Nagrody Prezydenta Miasta Puławy;

28. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych placówek oświatowych (ewidencja, nadawanie uprawnień);

29. monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół oraz żłobka;

30. monitorowanie przebiegu egzaminów zewnętrznych;

31. sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny;

32. współdziałanie ze związkami zawodowymi działającymi w obszarze oświaty;

33. tworzenie warunków prawno – organizacyjnych i finansowych dla rozwoju kultury fizycznej;

34. organizowanie współdziałania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej oraz udzielania pomocy organizacjom i klubom sportowym;

35. opracowywanie w porozumieniu z instytucjami i organizacjami programów rozwoju kultury fizycznej dla Miasta Puławy oraz nadzór i kontrola ich realizacji;

36. kontrola i nadzór nad działalnością klubów i stowarzyszeń w zakresie realizacji umów na wykonanie zadań publicznych kultury fizycznej, sportu i rekreacji;

37. nadzór nad działalnością Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Puławach i prawidłowością wykorzystania bazy sportowej;

38. inicjowanie postępowań konkursowych oraz współpraca w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji;

39. kontrola wykorzystania bazy sportowej placówek oświatowych;

40. wnioskowanie o przyznanie nagród za osiągnięcie wysokich wyników;

41. opiniowanie wniosków klubów i stowarzyszeń o nagrody i wyróżnienia za osiągnięcie wysokich wyników sportowych oraz w sprawie przyznania Stypendium Sportowego Prezydenta Miasta Puławy „Sybilla Sportowa”;

42. zlecanie zadań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej;

43. wydawanie decyzji w zakresie organizacji imprez masowych;

44. realizacja zadań wynikających z ustawy o sporcie;

45. projektowanie zadań do programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;

46. organizowanie wyborów do Młodzieżowej Rady Miasta;

47. realizacja projektów wzmacniających atrakcyjność turystyczną Puław i współpraca w tym zakresie z LOT Kraina Lessowych Wąwozów oraz innymi podmiotami działającymi w branży turystycznej oraz nadzór merytoryczny pracy;

48. realizacja zadań wynikających z ustawy o usługach turystycznych;

49. organizowanie i koordynowanie współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

50. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;

51. przygotowywanie Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;

52. sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań wynikających z Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;

53. przygotowanie sprawozdania z realizacji Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;

54. przygotowanie i przeprowadzenie otwartych konkursów ofert w zakresach wynikających z Programu współpracy Miasta Puławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych;

55. zamieszczanie informacji na miejskiej stronie internetowej, Biuletynie Informacji Publicznej oraz Witkac.pl;

56. przygotowanie umów o realizację zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;

57. opracowanie planu pracy w zakresie realizacji zadań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi;

58. monitorowanie terminowości składania sprawozdań elektronicznie i tradycyjnie przez organizacje pozarządowe;

59. prowadzenie kontroli finansowej zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;

60. współpraca z wydziałami Urzędu sprawującymi merytoryczną kontrolę nad realizacją zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego;

61. współpraca z Wydziałem Finansowo-Księgowym  w sprawie rozliczania dotacji udzielonych  organizacjom pozarządowym i innymi podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych;

62. nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków publicznych przeznaczonych na zadania publiczne o charakterze pożytku publicznego;

63. opracowanie rocznych planów kontroli finansowej zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego i realizacji programów profilaktycznych;

64. sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli finansowych oraz opracowanie zaleceń pokontrolnych, zawierających wskazania dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;

65. ustalanie kwoty zwrotu dotacji i naliczanie odsetek od należności przeterminowanych;

66. przygotowanie decyzji w sprawie umorzenia lub rozłożenia na raty spłaty zobowiązań z tytułu zwrotu dotacji;

67. konsultowanie aktów prawnych z Puławską Rada Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi;

68. prowadzenie postępowania w zakresie realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej;

69. prowadzenie postępowania w zakresie realizacji zadań publicznych w ramach trybu małych zleceń;

70. organizacja wyborów, współpraca i obsługa Puławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;

71. realizacja zadań związanych z przyznawaniem Nagrody Prezydenta Miasta Puławy za działalność na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz ustalenia regulaminu jej przyznawania;

72. organizacja uroczystości wręczenia Nagrody Prezydenta Miasta Puławy za działalność za rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego;


Źródło: Regulamin Organizacyjny  Urzędu Miasta Puławy.


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik
Godziny przyjęć i nr pokoju:

II piętro pok. 223
tel. 081 458 60 40
e-mail: edukacja@um.pulawy.pl
e-mail: sport@um.pulawy.pl


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kołodziej Łukasz
Data wytworzenia informacji:
2019-06-06
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2019-06-06